Jakie były silniki w Polonezie?
Polonez to kultowy polski samochód, który był produkowany przez Fabrykę Samochodów Osobowych (FSO) w latach 1978-2002. W ciągu tych lat Polonez przeszedł wiele zmian, w tym również w zakresie dostępnych silników. Poniżej przedstawiamy przegląd różnych jednostek napędowych, które były dostępne w różnych wersjach Poloneza.
1.1 OHC
Pierwszym silnikiem, który był montowany w Polonezie, był 1.1 OHC (OverHead Camshaft). Był to czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,1 litra. Moc tego silnika wynosiła około 55 KM, co pozwalało na osiągnięcie maksymalnej prędkości około 140 km/h. Silnik ten był stosowany w wersji Poloneza oznaczonej jako „Polonez 1500”.
1.3 OHC
Kolejnym silnikiem, który pojawił się w Polonezie, był 1.3 OHC. Ten czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,3 litra był bardziej wydajny niż poprzednik. Moc tego silnika wynosiła około 68 KM, co pozwalało na osiągnięcie maksymalnej prędkości około 155 km/h. Silnik ten był stosowany w wersjach Poloneza oznaczonych jako „Polonez 1500” oraz „Polonez 1600”.
1.5 OHC
Kolejnym silnikiem, który znalazł się w Polonezie, był 1.5 OHC. Ten czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra był jeszcze bardziej wydajny niż poprzednie jednostki. Moc tego silnika wynosiła około 75 KM, co pozwalało na osiągnięcie maksymalnej prędkości około 165 km/h. Silnik ten był stosowany w wersjach Poloneza oznaczonych jako „Polonez 1500” oraz „Polonez 1600”.
1.6 MPI
Później w historii Poloneza pojawił się silnik 1.6 MPI (Multi-Point Injection). Był to czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra. Moc tego silnika wynosiła około 80 KM, co pozwalało na osiągnięcie maksymalnej prędkości około 170 km/h. Silnik ten był stosowany w wersjach Poloneza oznaczonych jako „Polonez 1600” oraz „Polonez 2000”.
1.9 D
Wersją diesla Poloneza był silnik 1.9 D. Był to czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,9 litra. Moc tego silnika wynosiła około 65 KM, co pozwalało na osiągnięcie maksymalnej prędkości około 145 km/h. Silnik ten był stosowany w wersjach Poloneza oznaczonych jako „Polonez Diesel”.
1.9 TD
Później pojawił się również silnik 1.9 TD (Turbo Diesel). Był to czterocylindrowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem o pojemności 1,9 litra. Moc tego silnika wynosiła około 92 KM, co pozwalało na osiągnięcie maksymalnej prędkości około 170 km/h. Silnik ten był stosowany w wersjach Poloneza oznaczonych jako „Polonez Diesel”.
Podsumowanie
Polonez był dostępny z różnymi silnikami, które oferowały różne poziomy mocy i osiągów. Poniżej przedstawiamy podsumowanie dostępnych silników wraz z ich mocą i maksymalną prędkością:
- 1.1 OHC – moc około 55 KM, maksymalna prędkość około 140 km/h
- 1.3 OHC – moc około 68 KM, maksymalna prędkość około 155 km/h
- 1.5 OHC – moc około 75 KM, maksymalna prędkość około 165 km/h
- 1.6 MPI – moc około 80 KM, maksymalna prędkość około 170 km/h
- 1.9 D – moc około 65 KM, maksymalna prędkość około 145 km/h
- 1.9 TD – moc około 92 KM, maksymalna prędkość około 170 km/h
Wszystkie te silniki były dostępne w różnych wersjach Poloneza, co pozwalało klientom wybrać jednostkę napędową odpowiednią do ich potrzeb i preferencji.
Jeśli jesteś fanem motoryzacji, na pewno docenisz różnorodność silników, które były dostępne w Polonezie. Każdy z tych silników miał swoje unikalne cechy i oferował niepowtarzalne doznania podczas jazdy. Bez względu na to, czy preferujesz mocne osiągi czy ekonomiczne spalanie, Polonez miał coś dla każdego.
Jeśli jesteś
Silniki w Polonezie to:
– 1.3 OHV
– 1.4 SOHC
– 1.5 SOHC
– 1.6 SOHC
– 1.9 D
Link do strony: https://www.wybierampomoc.pl/