Sposoby na rozładowanie stresu

0
47
Sposoby na rozładowanie stresu

Gdyby chcieć wskazać najpotężniejszego wroga wszystkich ludzi pracujących lub uczących się, z pewnością byłby to stres. To on często paraliżuje nas w najważniejszych dla nas momentach: podczas egzaminu, przed ważną prezentacją w pracy czy w oczekiwaniu na wyniki ważnych badań. To on sprawia, że gorzej śpimy i borykamy się z różnymi nieprzyjemnościami. Częsty stres to poważny wyzwanie naszych czasów, którego nie da się całkowicie wyeliminować, ale z pewnością możliwe jest zneutralizowanie jego negatywnych skutków. Jak poradzić sobie ze stresem?

Jak rozładować stres w kilku prostych krokach?

Specjaliści, którzy zajmują się stresem i jego wpływem na nasze życie, są zgodni. Zasadniczo nie ma jednej, uniwersalnej recepty na stres – metody, które sprawdzą się u jednych, u innych mogą być zupełnie nieskuteczne. Warto jednak próbować, aby znaleźć swój sposób na wyrzucenie z siebie negatywnych emocji.

  1. Znajdź czas na hobby

Pierwsze, co warto zrobić, to zastanowić się, jakie czynności lub aktywności sprawiają nam w życiu największą przyjemność i pomagają nam na chwilę „wyłączyć się”. Może to aktywność fizyczna na świeżym powietrzu – bieganie, wiosłowanie czy badminton? Może obcowanie z kulturą – chodzenie na wystawy, czytanie książek, uczestnictwo w wykładach i warsztatach? A może rękodzieło, układanie puzzli, porządki w domu? Każdy odpowie na to pytanie inaczej. Najważniejsze to znaleźć czas na realizowanie swoich pasji. To z pewnością pomoże utrzymać stres na odpowiednim, niegroźnym poziomie.

  1. Ćwicz oddechy

Istnieje wiele technik relaksacyjnych. Jedną z nich jest ćwiczenie głębokich oddechów. Jeśli nie wiesz, jak długo powinny one trwać ściągnij aplikację, która pomoże Ci regulować wdechy i wydechy.

  1. Zapisz się na jogę

Joga nie tylko relaksuje, ale i wysmukla ciało. Pomaga zredukować stres i odciąć się od problemów życia codziennego.

  1. Praktykuj mindfulness

Dużą popularność zdobywa dzisiaj także pewna specyficzna technika radzenia sobie ze stresem, którą praktykuje coraz więcej osób. Chodzi o mindfulness – a więc o pełną koncentrację na tu i teraz, która może być sposobem na zatrzymanie się w biegu codziennych zdarzeń i zrelaksowanie umysłu i ciała.

Stres a stan zdrowia

Zdarza się jednak, że długotrwały wysoki poziom stresu ma wpływ na nasze zdrowie, zanim zdążymy skutecznie zadziałać. Objawy mogą być przeróżne – od uczucia przemęczenia przez trudności ze snem, po nieprzyjemności żołądkowo-jelitowe. Biegunka to częsty objaw stresu. Jej konsekwencją są zmiany we florze bakteryjnej jelit. Aby dostarczyć do organizmu dobre szczepy bakterii probiotycznych warto przyjmować preparaty probiotyczne zawierające owe szczepy bakterii probiotycznych. Probiotyki po biegunce wspierają florę jelit

Warto więc uzbroić się w listę środków łagodzących wyzwania spowodowane przez stres: relaksujące zajęcia, mindfulness, a w razie potrzeby – probiotyki po biegunce. Otocz się troskliwą opieką – w końcu to twoje zdrowie, fizyczne i psychiczne, jest twoim największym skarbem!

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here