Jak opanować stres?

0
367
Jak opanować stres?

Jeśli zależy nam na poczuciu spokoju w trudnych sytuacjach i utrzymaniu organizmu w całościowym dobrostanie (ang. holistic wellness), powinniśmy nauczyć się radzenia sobie ze stresem i odpowiadania na niego w sposób, który pozwoli się nam umysłowo zdystansować. Ale jak opanować stres, gdy wydaje się, że to on panuje nad nami?

Jak opanować stres?

Z bogatego arsenału technik do tego służących warto na początku sięgnąć po naukę medytacji poprzez skupienie się na oddechu. Co prawda, wielu z nas medytacja wydaje się nieosiągalną dyscypliną, do której mają dostęp tylko mistrzowie duchowi Wschodu.

To mit, z którym warto się rozprawić! Każdy z nas może medytować. Nie potrzebujesz do tego specjalnego miejsca, wolnej godziny dziennie czy religijnej praktyki. Medytacja przynosi najlepsze efekty, gdy jest stosowana regularnie, ale wystarczy zacząć od 5 minut dziennie!

Jak opanować stres?Usiądź wygodnie na krześle, łóżku lub podłodze i postaraj się, by nic w pozycji Twojego ciała Ci nie przeszkadzało. Zamknij oczy i skup się na swoim oddechu – nie próbuj go modulować ani pogłębiać, po prostu zwróć uwagę na proces oddychania, który zachodzi naturalnie.

Aby to sobie ułatwić, możesz dodać element wizualizacji – wyobraź sobie, że powietrze, które wdychasz, ma określony kolor (wybierz kolor, który Cię uspokaja). Obserwuj, jak powietrze w tym pięknym, relaksującym kolorze napełnia Twoje ciało przy każdym wdechu, a potem powoli z niego odpływa.

Skup się na strumieniu powietrza, ale nie staraj się „nie myśleć o niczym”. Osobom, które nie są do tego przyzwyczajone, bardzo ciężko jest pozbyć się gonitwy myśli w głowie. To nie ma znaczenia dla efektów Twojej medytacji. Myśli i sprawy będą się pojawiać i znikać – nawet, jeśli poświęcisz im chwilę, i tak zaraz wrócisz do skupienia na oddechu i kolorze.

5 minut minęło szybciej, niż się spodziewałeś, a Ty właśnie wziąłeś udział w pierwszej sesji medytacji w życiu! Postaraj się robić to codziennie, nawet, jeśli miejsce, w którym jesteś, wydaje Ci się nieodpowiednie. Tym sposobem przekształcisz jazdę tramwajem czy czekanie w kolejce w czas, w którym przeciwstawiasz się stresowi i robisz coś dobrego dla Twojego ciała.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here