Dieta sportowców – kwasy omega 3 i 6 

0
167
Kwasy omega 3 i 6

Czasy diet niskotłuszczowe w lub produktów typu „light”, które były uznawane za skuteczny sposób na szybką redukcję masy ciała bezpowrotnie mijają. Oczywiście, okazuje się to być trafne. Tłuszcze są niezbędnym składnikiem diety, a kiedy wystąpi ich nieodpowiednia podaż, może doprowadzić to do zaburzeń gospodarki hormonalnej, spadku odporności, większej podatności na przewlekłe zmęczenie oraz przyrostu tkanki tłuszczowej. Zaskoczeni? Pomimo tego, że wydaje się to być paradoksalne, to jest to prawda. Jaką rolę odgrywają tłuszcze w organizmie? Dlaczego warto film z nimi zaprzyjaźnić? 

Przeczytaj też: https://akcemed.pl/kwasy-omega-3-i-6-w-diecie-sportowca/ 

Jaka jest rola kwasów tłuszczowych w organizmie? 

Tłuszcze są głównym mikroskładnikiem pokarmowym. Są one niezbędne osobom, które wykazują się małą aktywnością fizyczna, jak i regularnie uprawiającym sport. Tłuszcze cały czas utożsamiany są z przyrostem masy tłuszczowej lub generowanie miażdżycy i innych chorób układu krążenia. Jednak szkodliwe oddziaływanie tego składnika na organizm dotyczy głównie tłuszczów zwierzęcych, które spożywane są w nadmiarze, a zwłaszcza tłuszczów typu trans, które pochodzą z przetworzonej żywności. 

Dlaczego warto zaprzyjaźnić się z tłuszczami roślinnymi? 

Poniżej przedstawione jest kilka powodów. Oto one: 

NNKT – stanowią bardzo ważne źródło energii, stanowią 30% dziennego spożycia kalorii: 1 g tłuszczu to zysk 9 kcal. 

NNKT– stanowią budulec błon biologicznych, odpowiadając również za integrację wielu struktur organizmu. 

Kwasy tłuszczowe niezbędne są do syntezy hormonów między innymi testosteronu, a także hormonu wzrostu oraz mediatorów stanu zapalnego i odpowiedzi immunologicznej. 

Stanowią one dostępne źródła zapasowej energii. 

Umożliwiają przyswajanie Witaminy, które rozpuszczalne są w tłuszczach – A, D, E i K. 

Ograniczają zachorowalność na nowotwory i choroby neurodegeneracyjne. 

Rola kwasów tłuszczowych przy wysiłku fizycznym 

Kwasy tłuszczowe omega 3 i 6 wykorzystywane są do przyswajania energii podczas wysiłku fizycznego. Zmniejszają one również łaknienie, zapewniają długotrwałe uczucie sytości oraz stopniowe uwalnianie energii do organizmu. Hamują one też przyrost tkanki tłuszczowej, oddziałują na adipocyty (komórki tłuszczowe) oraz hamują ich wzrost i namnażanie. 

Kwasy omega 3 i 6 korzystnie wpływają na pracę układu sercowo-naczyniowego, normalizują poziom cholesterolu, uelastyczniają naczynia krwionośne i usprawniają pracę serca. Ograniczają również wystąpienie bolesności mięśniowej po treningu, a także wspomagają regenerację mięśni. 

Zobacz też: http://www.hajpa.pl/kawa-i-trening-czy-to-dobre-polaczenie/ 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here